|
|
49 svar
|
 |
 |
På Superstage sist pratade jag och Troberg om att vi kanske skulle sluta med att ha medlemmar i klubben, och bara låta klubben finnas här på nätet. Detta eftersom att intresset för dels att vara medlem i klubben är så lågt, och dels för att intresset på de anordnade träffarna är ännu lägre/sämre.
?r man intresserad av bankörning så finns det andra sätt, t.ex. genom att gå med i Attitude eller att via Rejsa.nu bli inbjuden på andra klubbars träffar.
Vad säger ni andra?
Nackdelen är ju att vi tappar våra partners och därmed rabatt hos dem.
|
Marcus Svensson
Göteborg RX-7 TT -95 Lexus IS 200 -99

Moderator Webmaster
|
"It'll reach 100km/h before you reach the end of this
sentence."
|
2006-08-27 11:18

|
 |
|
 |
 |
Handlar väl helt enkelt om ett vara eller inte vara för klubben, antingen blir vi ett forum för folk som gillar Mazda eller förblir vi vad vi är. Själv tycker jag det är trevligare med en klubb som försöker annordna aktiviteter och liknande. Men då det är brist på folk som verkar villiga och jobba för och få saker och hända så kanske vi ska övergå till ett rent internet forum??!!!
Personligen så anser jag dock att vi ska förbli en klubb, men det är svårt om vi inte får lite folk som orkar och vill jobba för klubbens utveckling!! Ett årsmöte kanske kunde va en idé, möjlighet och diskutera klubbens framtid. Fast frågan är väl om det kommer några medlemmar!!
Hade ju en dröm och fundering över och försöka få till en klubb tidning och sökte lite folk som kanske ville skriva ner några enkla rade om en träff, sitt bygge eller vad som helst men det var inte mycket svar man fick på det. Så det kom inte längre än till en tanke, även om den finns kvar fortfarande. Orkar inte sätta mig och skriva ihop artiklar för och få ihop en liten trycksak som man inte vet om klubbens medlemmar ens vill ha!
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

Moderator Medlemsansvarig
|
|
2006-08-27 11:32

|
 |
|
 |
 |
Jag röstar på klubb. Det är ju tack vare mazdaklubben samt fd kollegan som jag har fått upp ögonen för riktigt bilkörande (förut var det bara nått enstaka raktframåk). Jag betalar gärna medlemsavgift för att nått gemensamt skall anordnas per år. SS var skiskoj och det var kul att träffa de som trots allt kom från klubben. Tror för övrigt att det är dags för mig att betala ny årsavgift om klubben ska förbli en klubb vill säga.
Jag kan gärna försöka hjälpa till om det behövs! Hojta till vet ja!
Ni eldsjälar som ser till att det händer något här och orkar lägga ner tid trots dåligt deltagande ska ha många för ert engagemang!!
|
MZM
Utanför Jönköping Mazda MX-5 1,6 -92 Skoda Octavia RS -04

|
//MZM
- Mobilbloggen -->http://mzmracer.blogspot.com/ -
|
2006-08-27 12:00

|
 |
|
 |
 |
Mer reklam ang klubben anser JAG! Så som elmia, gör en ordentlig monter så folk verkligen ser att Mazdaklubben finns. Sen när det gäller partners så spelar inte de mej nån roll.
Mer dekaler kan ja tänka mej. De som görs är små. Kan tänka mej en "tröskel" streamer eller liknande. Lägg in en länk på blocket´s första sida. Kanske lite mer folk vill vara med????!!!
|
Sik

|
|
2006-08-27 13:39

|
 |
|
 |
 |
jag är ny här så vet inte hur det har varit men träffar och sånt är ju alltid kul.måste bara fixa lite på bilen så man slipper skämmas när man kommer 
gillade iden med tidningen också men det måste ju som sagt finnas intresse.jag kommer hänga här oavsett vad som händer med klubben
|
Dempur
Mazda Mx3 v6

|
|
2006-08-28 11:16

|
 |
|
 |
 |
Skämmas för sin bil behöver man aldrig, bättre och komma med en bucklig skärm eller repig bil än att inga kommer. För tillfället verkar det som om folk inte vågar komma med det de har..
Hade jag haft en liten 121 så hade jag kommit med den, man kan ha kul med allt. Seplar ingen större roll om man har herrejösses med hk och turbo eller en liten sugis på 90 hk, det blir alltid vad man gör det till!!!
Så sitt inte hemma och fega för att ni plåtisar och inga snygga LM-fälgar, ut och slit på däcken på plåtisarna istället!!!
Och ja pillar gärna ihop en tidning och lägger ner alla de timmar som behövs för det, om folk vill läsa den och några skriver något. Man behölver inte va proffs på svenska, de flesta kan ju skriva här det räcker ju för att folk skall förstå och kunna läsa!! Och misstänker starkt att folk är med om rätt mycket kul med sina bilar under året...
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

|
|
2006-08-28 11:28

|
 |
|
 |
 |
Det vore synd även fast jag förstår att det känns jobbigt när intresset är så lågt. Men som "Sik" säger så tror jag att mer reklam för klubben är ett måste. Det finns ju trots allt ganska många Mazdor i vårat avlånga land.
Jag har numera alltid ett gäng utav Mazdaklubbens flygblad liggande i bilen ifall man skulle parkera i närheten utav andra mazdaiter...
Ni som lägger ner sån energi på era bilar så att ni t.o.m. ställer ut borde ju kunna lägga fram några också...
?ven fast jag ännu inte lyckats släpa mig till södra Sverige för någon träff, så betalar jag mer än gärna in medlemsavgiften för att detta forum håller den klass det gör.
Det vore intressant att veta hur många medlemmar klubben har samt hur många icke medlemmar som återkommande använder forumet.
Genom forumet går det ju att tjäna in många slantar på enkla reparationer och det är tråkigt att flera som fått hjälp igenom forumet inte kan betala in den symboliska medlemsavgiften.
Kanske kan börja med att lägga denna tråd i allmänt istället, så att de som inte är medlemmar kanske får upp ett öga för att medverka i klubben.
I övrigt kanske ni skulle begränsa Forumet mer till medlemmarnas fördel,
Reparation och Styling kanske endast ska gå att söka samt skriva i för medlemmarna. (Lite radikalt kanske)
|
Lasse
Stockholm MX-3 1.8i V6 -92

|
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
3:e Mazdan
|
2006-08-28 11:45

|
 |
|
 |
 |
Slopa inte klubben! detta år har ju varit lite down pga att många inte har fått ut sina bilar som det var tänkt jag inräknad...
Håller med SIK att elmia skulle va fint visa upp lite håriga byggen och bevisa att faktiskt mazda KAN mer en vad folk anar jag anser att det är en väldigt underskattat bil i folks ögon å öron
Ja ska nog fan visa vilken bil som kan nästa år
|
Adde Svensson
Finspång Mazda 323 GT-R

|
323 GT-R EVO 2
|
2006-08-28 12:02

|
 |
|
 |
 |
Har för mig att klubbens utställning på Elmia för två årsen under Peformance helgen kostad nästan 10 000:-, då kanske ni får en fingervisning om vad det kostar och ställa ut klubben med monter på större mässor. Sen gäller det och få ihop folk som vill jobba för det. Tror vi fick runt 10 nya medlemmar strax efter med så de inbringade väl ca 2 500 kontra kostnad på 10 000, då kan man lätt räkna ut att det inte direkt går med vinst och göra reklam.
Självklart behöver vi synas för och kunna finnas till, då behöver ju dock medlemarna självklart hjälpa till och sprida info om att vi finns. Ex vis genom flygbladet som tidigare nämnts eller dekaler på bilen osv..
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

|
|
2006-08-28 12:19

|
 |
|
 |
 |
Nu sitter jag jävligt i klistret när det gäller min Mazda. Ja har jobbat på den i ett år i nuläget och den är fortfarande inte klar. Ja har kravet att allt ska vara perfekt när man tar ut bilen efter ombyggnad. Dvs varenda skruv ska helst va ny eller uppiffad. Men när den är klar så vill ja ställa ut den och 10 000 och man är kanske 4 pers så har ja inget emot att lägga 2500:- enbart för att synas till klubben´s fördel. Men just nu hoppas ja på ett färdig´t bygge till nästa år. Kanske till påsk, vem vet. Men större dekaler är ett måste... Alt att ni kan tillverka "special storlek" till en lagom slant och i olika färger.
Men ordentligt med reklam/flygblad/klister-märken i massor är ju ett måste!!!
|
Sik

|
|
2006-08-28 12:48

|
 |
|
 |
 |
*Tråd flyttad till Allmänt*
Klubben har 51 medlemmar för tillfället. Antalet registrerade användare på forumet är 3800, men hur många som är aktiva vet jag inte.
Jag tror inte att mer reklam hjälper. 51 medlemmar av 3800 tyder ju på att intresset för att bli medlem är väldigt lågt.
De flesta forummedlemmar är ju bara ute efter att få hjälp med sina problem. Givetvis är klubben till för att ge tips, men börjar bli lite trött på alla dessa som inte ger något tillbaka till klubben.
|
Marcus Svensson

Moderator Webmaster
|
sentence."
|
2006-08-28 12:55

|
 |
|
 |
 |
Ha kvar medlemsavgiften tycker jag.
Speciellt för partnerrabatter, om man inte går med i klubben för man tycker att det är för dyrt kan man ju ränka på hur mycket man tjänar med tex 10% rabatt på ett kjolpaket på 10 000 så kanske man inser att det har sina fördelar med att vara betalande medlem.
Sedan inbillar jag mig att om man har betalande medlemmar så blir det mer organiserat och att själva intrycker känns mer seriöst.
|
Izual
Sveg Impreza GT -00

|
//Nothing like it
http://www.garaget.org/Izual
|
2006-08-28 13:00

|
 |
|
 |
 |
Flygblad för att göra reklam och sprida klubbens budskap finns ju och ladda ner för klubbmedlemmarna, små dekaler ingår i medlemskapet och vi har en stor vindrutestreamer som går utmärkt och köpa från klubbshopen.
Dock måste ju medlemmarna se till så klubben syns!
Ska själv erkänna att jag inte fått tummen ur och montera min vindrute streamer jag köpte för 1½ årsen, dock har jag de små på bägge sidor av bilen!
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

|
|
2006-08-28 14:49

|
 |
|
 |
 |
Tycker helt klart att vi skall fortsätta som "klubb" med medlemsavgift och diverse träffar. (tyvärr har min bil stått i garaget på pallbockar hela sommaren...).
Angående avgiften så skulle det inte vara fel med någon form av påminnelse då iallafall jag är oerhört glömsk. Jag har inte en aning om när jag betalade senast... Marcus kanske kunde lägga in nån form av notis när man loggar in på forumet. En ilsken irriterande ruta som talar om att medlemsavgiften ej är betald sedan xx-xx-xx..
|
V6:an
Vaggeryd 323F V6 626 2,0 Kombi 626 2,2 Rost edition

|
Snart på en väg nära dig!!
|
2006-08-28 20:18

|
 |
|
 |
 |
|
Avgiften ska ju betalas varje år, och det är Galne som har hand om utskicken till er medlemmar.
|
Marcus Svensson

Moderator Webmaster
|
sentence."
|
2006-08-28 20:57

|
 |
|
 |
 |
Denna våren kom aldrig det tilltänkta inbetalningskortet ut pga dvs familjeskäl, ska bättra mig till i vinter och skicka ut dem.
Hade dock varit kul och få skicka med något roligt till er medlemmar?! En klubbtidning kankse???
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

|
|
2006-08-28 22:01

|
 |
|
 |
 |
Ja har tjatat om denna eviga avgift för detta år. Men nu vet ja varför-- Skärpning Galne
|
Sik

|
|
2006-08-29 00:29

|
 |
|
 |
 |
En klubbtidning var väll uppe på tapeten för nått år sen? vore kanonkul å få en sån varannan månad eller någe behöver inte va nått stor bara lite kul som hänt tex tider träffar prjojekt osv
Vore även kul om nån mazda fick nått reportage i tex bilsport för att folk ska få upp ögona för mazda lite mer, jag förstår inte varför bilsport har haft några mazdor med? det finns ju faktiskt riktigt snygga och även snabba byggen i detta land
|
Adde Svensson
Finspång Mazda 323 GT-R

|
323 GT-R EVO 2
|
2006-08-29 07:18

|
 |
|
 |
 |
Skicka en faktura hit:
Lars-Erik Rydh
Hardemovägen 9
69434 Hallsberg
En viktig del i att få medlemmar kan just vara att skicka fakturor. Eller åtminstonde ett mail efter registreringen som säger att man ska betala in medlemsavgift till xxxx inom 30 dagar....
Den fulare varianten är att skicka ut dekaler och paket till adressen som registreras (registreras det adress?) och i detta ha inbetalningskort.
Naturligtvis med en godkännruta.
EX:
Godkänner du att bli medlem i xxx-klubben? I ditt medlemsbrev som kommer på posten får du information och dekal samt ditt klubbkort som berättigar dig till goda rabatter på flertalet stylingbutiker i sverige, du kommer även bli bjuden till träffar och få träffa likasinnande bla bla samt faktura på 300 spänn.
|
tokpojken
Skyllberg Mx6

Moderator
|
Bil: MX6 v6 94" Silvermetallic med svarta kofångare just nu.
Har rest sig som fågeln fenix....
*SÅLD*Mx6 - 92, V6, Extractorgrenrör, Chippad, CAI-Sportfilter.
Smilgroparna åkte öra till öra mellan 4500-6800!
*KROCKAD* (påkörd)GTX -87 Liten busbil, usla bromsar, kanonmotor,
MX6 v6 94" Silvermetallic
Citroen C1 07- (0,46L mil)
|
2006-09-04 23:27

|
 |
|
 |
 |
När jag har ett jobb så kommer jag betala avgiften, just nu har jag inga pengar alls, men det löser sig om 1 till 2 månader 
Kan tänka mig en bård på överdelen av vindrutan där det står mazdaklubben.com, fler exempel skulle vara bra
|
Freddegbg
Göteborg 9000 Classic -98
|
|
2006-09-15 14:45

|
 |
|
 |
 |
|
Galne
Karlskrona 323S 1,8i -97

|
|
2006-10-17 12:18

|
 |
|
 |
 |
Jag för min del tycker att det är väldigt kul med klubben men med det otroligt usla deltagandet på träffarna tex så har jag lessnat ganska kraftigt så jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till fortsättningen.
Dock så värmer det enormt med de tappra få som kommer på träffarna och med dessa har vi haft väldigt bra stämning & gemenskap.
|
Daniel Troberg
Katrineholm Skoda Octavia RS -04

Moderator Ordförande
|
INERTIA 
VW Golf VR6 Syncro
Mazda 323 F SPORT (Protege5)
Mazda 323 GT-R FWD SÅLD !!
Banprojekt 323 DOHC
|
2006-10-17 12:45

|
 |
|
 |
 |
Håller med dig, Troberg. Jag kan inte få in i min lilla hjärna varför inte fler vågar prova på. Vad är det för kul att lägga ner pengar på bilen om man sen inte kör med den?!
Mitt förslag på medlemsavgiften är att vi sänker den till 150 eller 200:- Många skyller ju på att de är fattiga studenter som inte har råd.
|
Marcus Svensson

Moderator Webmaster
|
sentence."
|
2006-10-17 22:02

|
 |
|
 |
 |
Sådär, nu har jag fått tummarna ur röven och betalat in medlemsavgiften 
Själv har jag svårt att komma till evenemangen då jag pluggar alt jobbar och de är en bit härifrån.
Men ska försöka hänga med på nått nästa sesong
|
13th.Marine
Trelleborg 323F 1.8i SOHC -91
|
Jag är därför kör jag
|
2006-10-18 08:58

|
 |
|
 |
 |
Ang att det är dålig uppslutning på träffarna så kan jag glädja er med att det kommer 1 till nästa år dvs jag :P
Var väldigt sugen förra sommaren men bilen stog i småbitar just då tyvärr.
|
Izual
Sveg Impreza GT -00

|
//Nothing like it
http://www.garaget.org/Izual
|
2006-10-18 09:26

|
 |
|
 |
 |
Om sänkt medlemsavgift genererar fler medlemmar är jag för, annars tycker jag inte att 250:- för ett år är speciellt mkt att bråka om (det är ju trots allt bara 20:- / månad).
Jag dyker upp nästa år iaf (förhoppningsvis i en annan mazda)
|
MZM
Utanför Jönköping Mazda MX-5 1,6 -92 Skoda Octavia RS -04

|
//MZM
- Mobilbloggen -->http://mzmracer.blogspot.com/ -
|
2006-10-18 09:33

|
 |
|
 |
 |
En ny medlem!
jag så klart
betalade in 250kr förra veckan
250kr/år ne inte mycke att bråka om
man kan slopa en kväll på krogen så har man råd
|
Larsrikard
Laholm 323 CBA -96

|
|
2006-10-18 18:38

|
 |
|
 |
 |
hej alla!
brukar det ta lång tid innan man får en bekräftelse om sitt medlemskap
alltså me medlemsnr m.m
jag betalade in den 13/10
man måste ju fråga annars får man inget svar!
MVH R
|
Larsrikard
Laholm 323 CBA -96

|
|
2006-10-24 19:47

|
 |
|
 |
 |
Kan ställa samma fråga, ett enkelt bekräftningsmail hade lugnat de flesta
|
13th.Marine
Trelleborg 323F 1.8i SOHC -91
|
Jag är därför kör jag
|
2006-10-24 21:33

|
 |
|
 |
 |
|
Det är Henrik Gunnarsson som har hand om det. Ha lite tålamod så kommer det säkert någon bekräftelse snart. Han får ett brev från bankgirot när någon har satt in pengar nämligen. Sen ska han leta upp i forumregistret efter den som betalat in.
|
Marcus Svensson

Moderator Webmaster
|
sentence."
|
2006-10-24 22:48

|
 |
|